Aţi văzut probabil reclama tv aceea cu ,, la un noi în familie toţi au făcut-o''. Aia cu o gospodină care pare să se masturbeze( pe spatele soţului) sau cam aşa ceva. N-am reţinut la ce medicament, parcă, se face referire.
O analiză simplă ne determină să opinăm că în imaginea tv insolitul, vulgarul şi originalul, ba chiar violentul, sângerosul şi grotescul sunt categorii care fac cel mai bun rating. În speţă, reclama asta e făcută ,,cu cap'', ei, publicitarii, au ştiut că nu ne va plăcea , dar o să o ţinem minte. Şi de fapt numai asta contează. Este un mecanism psihologic elementar de care face uz şi care o subsumează clasificării ,,reclamelor negative cu intenţie''.
Din ce-am observat eu, reclama în discuţie e receptată aşa: bunicii se scandalizează, copiii se şochează un pic, iar părinţii hăhăie ca la un banc prost( unii, ...mulţi), iar alţii(... mai puţini) se întreabă oare următoarea etapă nu va fi atunci când tv-ul va avea şi mai puţină căutare şi ni se va prezenta, în consecinţă, vreo crainică de ştiri masturbându-se, Păi, de ce vă scandalizaţi, dacă zeul Rating o cere? Hai, copii, staţi cuminţi în faţa tv-ului!
scris de anca giura în pub şi tv
din pacate in romania publicul e mult subestimat...nu cred ca lumea vrea sa vada mizeriile astea, nu asta inseamna rating. ma uit pe tv5 si vad divertisment de calitate cu actori adevarati, cu amatori talentati, cu regie si scenariu bine puse la punct...
in romania e insa trist. ma tem ca anii de glorie ai televiziunii la noi au fost cam in anii'70. cu vedete reale. cu public avizat.
cehov spunea ca numai ce e serios e frumos. in romania lipseste seriozitatea, implicarea, interesul pentru calitate...si sunt prea multe de zis.
si la noi sunt tineri frumosi, sunt actori buni. lipseste insa aproape cu desavarsire bunul gust si umorul. pentru ca 'la ei' o reclama cu trimitere la sex nu ar fi nereusita, improvizata sau vulgara. decat f rar si tot ar avea un imact oarecare. si habar n-am la ce e reclama de care vb:)
E perfect că nu ai reţinut la ce se face reclamă. Se numeşte sabotaj intelectual.:)
Nu am văzut reclama (nu mă uit la TV). Dar nu sunt de acord cu ratingul ca motivaţie. Lumea se uită la ce se dă. Şi aici subscriu la ce a spus Dan Puric cum că pe majoritatea posturilor urâtul primează (unele mai dau pe ici pe colo ceva frumos de ochii lumii). Mai spunea Puric că dacă ar face el împreună cu nişte tineri o emisiune, primele 2 luni nu ar avea spectatori dar după aceea ratingul ar creşte fulminant... Aşa că, cine doreşte să işi facă blog, să ia aminte...
@ Lotus
...eu mă uit în medie zece ore pe săptămână. Dar tu nu te uiţi deloc fiindcă munceşti prea mult sau ai alt loisir?
Pur şi simplu nu găsesc nimic care să mă atragă. În ultimii ani mă uitam la ştiri, mai ales politică, dar acum parcă m-am sictirit şi de ele. Momentan televizorul din camera mea e defect, dar am 3 tuner-ere tv la PC însă mi-e lene să le configurez. Mă mai uit când sunt la servici şi nu am ce face sau când sunt cu cineva şi se uită. Ultima dată când am urmărit eu ceva a fost campionatul mondial de fotbal din vară... :))