Ce este atunci alegerea homosexualităţii (feminine,evident) în aceste două cazuri? E ceva înnăscut sau o opţiune cauzată de spaima de bărbat? Aleg ultima variantă, intuitiv, căci nu cunosc mentalitatea şi motivaţiile acestor femei diferite în gusturi sexuale faţă de mine...
Alegerea heterosexualităţii mi se pare un contrast bun şi tonic în viaţă, o polariate erotică plină de urmări favorabile ambelor sexe. Ce refulaează totuşi în ele multe din femeile gay? O imensă neîncredere în puterea lor de atracţie? De ce spun că există refulări la Stein, extrem de vizibile? Păi, exemplific cu dovezi textuale irefutabile. Astfel, la sfârşitul războiului ea şi companioana ei Alice se bucură (excită?) enorm de vederea soldaţilor tineri şi frumoşi (ele o formulează ca atare) care scăpaseră din măceluri, prin voluntariat se pun în slujba lor. Se întreabă cum de au mai rămas bărbaţi viguroşi pe lume după atâta vărsare de sânge. Doi, ambele sunt fermecate de masculinitatea unui Duchamp, Cocteau, Hemingway etc. Trei, Gertrude Stein avea o slăbiciune aparte pentru pictura lui Andre Masson, cel atât de hetero în reprezentarea stilizărilor falice ( pe care eu n-am îndrăznit să le reproduc, dar ea le deţinea în casă).
Şi acum: de ce nu iubim erotic femeile, femei fiind? Pentru că a fi cu un bărbat e o provocare mult mai mare, un contrast mult mai intens.
Şi acum: de ce nu iubim erotic femeile, femei fiind? Pentru că a fi cu un bărbat e o provocare mult mai mare, un contrast mult mai intens.
Cum sunt sigur ca intrebarea ta este retorica si doar pretext pentru a puncta putin din biografiile celor doua, voi povesti scurt o intamplare la care am fost martor. In club A: o matahala de femeie, pe la 30 de ani, era rupta de alcool, cazuta pe scari, aproape ca nu mai respira. Langa ea, o copilandra de maxim 20 de ani, delicata, cu parul prins in codita, o mangaia si o mai pupa din cand in cand pe obrajii inrositi de alcool ai godzillei intinse printre cioburi de sticla si chistoace:
- Hai iubita mea acasa, si plangea infundat, indiferenta la trecatorii care o priveau curios.
Scena a avut loc in Club A acum 5-6 ani.
Nu e important unde se petrece, pur si simplu am uitat ca am zis de club A mai sus! :))
...în Convorbiri cu Matthieu Galey, care de fapt este un interviu foarte amplu cu Marquerite Yourcenar, ce a luat forma unui volum de culegeri de impresii foarte personale numit "Cu ochii deschişi" la pag.260 Matthieu Galey (M.G.) întreabă:
« Dacă femeile au o existenţă atât de limitată cum o spuneţi (îmi permit să-mi întrerup interlocutorul, căci trebuie mereu să protestezi. O existenţă feminină de tip tradiţional nu este obligatoriu limitată în toate sensurile: Fedra sau Andromaca (sau, de ce nu Felicite din O inimă simplă), cum explicaţi faptul că există romanciere care nu sunt interesate decât de femei »
Marquerite Yourcenar (M.Y.) răspunde:
« Poate tocmai pentru că sunt femei şi nu sunt interesate decât de ele însele. Dacă se întâmpla aşa şi cu bărbaţii, nu am avea-o pe Didona lui Virgiliu, nici pe doamna Bovary, nici pe doamna de Langeais, nici pe Ana Karenina [...]»
din
Marquerite Yourcenar, Cu ochii larg deschişi, ed. Curtea veche, 2007, pag.206 jos.
Liviu, scena aceea văzută de tine este un pisc al ridicolului de care majoritatea femeilor ne ferim.:)
Scorchfield, exemplul super-pertinent dat de tine este un pisc al inteligenţei creatoare la care majoritatea femeilor nu vom ajunge. De aceea, scriitoarea Marguerite Yourcenar e inimitabilă, de o inteligenţă pură, asexuată, profundă ( ştiu că şi tu îi eşti fan).