Patapievici, zbor în bătaia săgeţii?


scris de în

comentează primul

,,Nu ştiu cum şi-au păstrat alţii integritatea sub comunism, dar eu m-am salvat prin prieteni. De când  mă ştiu am fost înconjurat de ceea ce aş putea numi, cu oarecare pompă, prieteni de idei.''( Horia-Roman Patapievici, 1995)

Şi tot el îşi alege ca motto al eseului ,,Zbor în bătaia săgeţii'' următoarele, vai, atât de actuale:,,Un om este rănit de o săgeată otrăvită. Cei apropiaţi, cuprinşi de disperare, aduc degrabă un doctor.Să ne imaginăm însă că cel lovit de săgeată va respinge orice îngrijire, strigând: «Nu voi lăsa să mi se smulgă din trup această săgeată înainte de a şti cine m-a lovit, dacă era un kşatriya sau un brahman, care este familia sa, dacă e înalt, scund, sau de statură potrivită şi din care anume ţinut se trage. Nu voi lăsa să mi se scoată din trup această săgeată înainte de a şti cu ce fel de arc s-a tras asupra mea, ce coardă avea arcul, ce fel de pană avea săgeata şi din ce material era şlefuit vârful săgeţii.». Adevărat vă spun, un astfel de om ar muri înainte de a cunoaşte toate aceste lucruri, care nu i-ar sluji la nimic." (Majjhimanikaya 1, 426).

Morala: prietenii de idei ai omului de cultură Horia-Roman Patapievici trebuie să se arate în blogosferă, acum. O scriu cu idealismul că săgeţii otrăvite i s-ar mai putea curma în ultima secundă zborul.

Tu ce crezi?