Debarcarea timișoreană la Arad, 5 august 2014


scris de în , ,

comentează primul

Am fost gazda unui eveniment literar minunat, prezentarea literaturii lui Daniel Vighi și a lui Viorel Marineasa la Arad. Am lăsat de-o parte timiditățile ce mă împingeau să mă imaginez studenta cândva a acestor domni cu maniere excelente  (l-am calchiat un pic pe Ovidu Şimonca), eu, care aparţin prin construcţie filologică Clujului universitar. M-am lăsat flatată de umorul lor inteligent şi am evidenţiat în faţa publicului nou calităţile experimentaliste ale literaturii celor doi autori-prieteni, răsfirate peste tema destrămării lumii, a imperiilor, a sensurilor,  a arhitecturilor de orice factură, bănăţeană sau mai puţin. Am dat la o parte vălul de multiculturalitate ce ne alcătuişete ca arădeni, ca timişeni, oameni cu identităţi etnice multiple, multicolore. Dar ca aceste teme metafizice să fie temeinic asimilate, am savurat împreună cu publicul lecturile personale din textele atent stilizate, particulare, pline de sevă artistică şi de savoare erudită. (Volume: „Înainte şi după (războiul rece)” (ed. PARALELA 45, 2013), „Istoria din cutia de pantofi”(ed. Cartea Românească, 2013),  „Plânsul bătrânului tenor dramatic sovietic/ Memorator pentru tanchişti”, publicată în 2011 şi semnată de ambii scriitori.)



Tu ce crezi?