De ce nu iubim femeile...


scris de în

4 comentarii

Azi am să mă înfăţişez intolerantă şi stereotipă, dar nu-mi pasă. (Am ales un titlu ironic la adresa sintagmei lansate de Cărtărescu, intenţionat...) O dată terminată Autobiografia... semnată de Gertrude Stein, n-am putut să nu o asociez pe autoare cu Marguerite Yourcenar. În două puncte sunt diametral opuse şi-ntr-alte două, identice. Astfel, Yourcenar părăseşte spaţiul francez alegând America, Stein părăseşte America pentru Paris. Yourcenar e o stilistă rafinată, Stein e anti-stil total. Dar ambele sunt erotic atrase de femei şi puţin dăruite fizic ca înfăţişare, reţineţi.
Ce este atunci alegerea homosexualităţii (feminine,evident) în aceste două cazuri? E ceva înnăscut sau o  opţiune cauzată de spaima de bărbat?  Aleg ultima variantă, intuitiv, căci nu cunosc mentalitatea şi motivaţiile acestor femei diferite în gusturi sexuale faţă de mine...
Alegerea heterosexualităţii mi se pare un contrast bun şi tonic în viaţă, o polariate erotică plină de urmări favorabile ambelor sexe. Ce refulaează totuşi în ele multe din femeile gay? O imensă neîncredere în puterea lor de atracţie? De ce spun că există refulări la Stein, extrem de vizibile? Păi, exemplific cu dovezi textuale irefutabile. Astfel, la sfârşitul războiului ea şi companioana ei Alice se bucură (excită?) enorm de vederea soldaţilor tineri şi frumoşi (ele o formulează ca atare) care scăpaseră din măceluri, prin voluntariat se pun în slujba lor.  Se întreabă cum de au mai rămas bărbaţi viguroşi pe lume după atâta vărsare de sânge. Doi, ambele sunt fermecate de masculinitatea unui Duchamp, Cocteau, Hemingway etc. Trei, Gertrude Stein avea o slăbiciune aparte pentru pictura lui Andre Masson, cel atât de hetero în reprezentarea stilizărilor falice ( pe care eu n-am îndrăznit să le reproduc, dar ea le deţinea în casă).

Şi acum: de ce nu iubim erotic femeile, femei fiind? Pentru că a fi cu un bărbat e o provocare mult mai mare, un contrast mult mai intens.

4 comentarii

Tu ce crezi?